Er dreigen grote veranderingen in de wereld van digitale media. Cookies van derden brokkelen af. Angst en onzekerheid over deze seismische verschuiving kunnen ervoor zorgen dat de huidige marketeers en uitgevers zich afvragen waar de technologie nu naartoe zal gaan. Of moet de voorbereiding op de toekomst van digitale media minder afhankelijk zijn van het technische element?

De manier om vandaag het verschil te maken zit niet in een script of code. Elke organisatie heeft dezelfde apparatuur. De belangrijkste onderscheidende factoren in deze nieuwe fase van digitale marketing zullen mensen zijn.

Op mensen gerichte oplossingen om u voor te bereiden op de toekomst zullen de sleutel tot succes zijn. Met name hoe mensen de beschikbare technologie zullen gebruiken om nieuwe oplossingen te ontwikkelen. Het zijn bovenal mensen die uw bedrijf helpen opvallen in een steeds competitievere markt.

Meer technologie vereist meer mensen
De bezorgdheid dat snel evoluerende technologie een toenemend aantal door mensen geleide functies overbodig zal maken, is overdreven. Technologie werkt het beste in combinatie met menselijk toezicht. Net zoals vaatwassers mensen nodig hebben om te laden en een cyclus te laten draaien, zullen nieuwe technologieën menselijke operators nodig hebben.

De set tools van een uitgever vereist input van een reeks verschillende specialisaties, zoals publieksontwikkeling, rapportage, analyse, data, zoeken, privacy en social media. Deze speciale vaardigheden die nodig zijn voor succes zijn enorm en complex. Er is geen technologie ter wereld die dit allemaal kan verklaren.

Zelfs de beste AI-systemen ter wereld hebben nog steeds mensen nodig om hun gegevens in een context te plaatsen, en daarom moet menselijke input de technologische vooruitgang aanvullen. Met dat in gedachten zijn hier enkele vragen die u kunt overwegen bij het evalueren van uw personeelsbestand op die differentiatiefactor:

Wie communiceert de waarde van uw bedrijf uitzonderlijk goed?
Hoe bereiden uw medewerkers de organisatie voor op de toekomst?
Hoe gebruiken uw medewerkers technologie op creatieve manieren?
ADVERTENTIE

Bouw een systeem voor leren en onderwijzen
Er zullen nieuwe technologieën ontstaan. Met hen zullen mensen zich aanpassen en nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Maar over het algemeen zijn we er niet goed in om onszelf verder te leren dan de basis van ons beroep. Voorbereiding op verandering geeft uw team de kans om hun vaardigheden te ontwikkelen. Overweeg nieuwe software of trainingsprotocollen te implementeren om uw team op een hoog niveau te trainen in de vaardigheden die de meeste waarde voor uw bedrijf opleveren.

Hoewel de dood van de third-party cookie – laten we het de afschaffing van het signaal noemen – hoog in het vaandel staat, is het verre van het enige dat de industrie ons kan aandoen. Nu investeren in een goede training kan iedereen later kopzorgen besparen.

Insource sterke partners
De besten weten dit al: als je geen specialisatie kunt opbouwen, zoek het dan op. Er is een echt tekort aan talent in de advertentietechnologie, met honderden onvervulde vacatures bij bedrijven van elke omvang. In de nasleep van de Grote Ontslag is het opbouwen van een zeer gespecialiseerd personeelsbestand een grotere uitdaging dan ooit.

Als je geen gezonde mix van strategen en tactici voor je team kunt inhuren, schakel ze dan in. Insourcing is nieuw terrein voor uitgevers, maar reclamebureaus hebben zich vaak ingehuurd bij hun beste merkklanten.

Het hebben van interne specialisaties, zelfs via partners, is een uiterst waardevolle manier om uw inkomstenstromen te diversifiëren en zelfs de kosten laag te houden, op de lange termijn. Naarmate insourcing populairder wordt bij uitgevers, zal interconnectie volgen. Het verenigen van niet-verbonden afdelingen zorgt voor betere communicatiestromen en verbetert uiteindelijk uw workflow.

De beste technologie is aanpasbaar
Net als een chef-kok met een pot of pan, is er menselijke innovatie voor nodig om de beste technologie zijn potentiële impact te laten bereiken. Bekijk de programma’s die u momenteel gebruikt. Maken ze innovatie mogelijk wanneer dat nodig is? Hoe kunnen ze de sterke punten versterken en de zwakke punten van uw teamleden verbeteren?

Mensen combineren technologie met hun eigen oordeel. Net zoals naaisters met naaimachines of monteurs met moersleutels, moeten mensen de technologie in handen krijgen om mooie of functionerende eindproducten te maken.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u programma’s en software gebruikt waarmee uw rockstar-team de technische stack kan aanpassen om uw einddoelen zo effectief mogelijk te bereiken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *